Alla inlägg under september 2010

Av Lotta Odström - 1 september 2010 08:37

Jaha då var det kört igen för Orleys del, en ganska taskig vrickning sätter stopp vilket innbär ingen start i Gävle (150)......och då hade vi ju precis hämtat oss från lunginflammationen som satte stopp för tävlandet i Tierp.........2 av varandra oberoende skador. Och förra året missade vi också dessa tävlingar och några till, men då var det ngt annat.....på ett annat ben.


Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra? Är det ens någon mening? Vad ger det här oss som är inblandade.....jag, Alex, Orley?

Mig-en tom plånbok och ständiga kast mellan hopp och förtvivlan

Alex-en fantastisk häst och ständiga kast mellan kanonrundor, tokrundor(Orleys)

Orley-en trasig kropp till sitt redan tilltrasslade huvud och ständiga kast....till vänster


Nattsvart nattsvart........och snart börjar det väl snöa.


Min maratonridning på Tinus i söndags hade viss effekt, hjälpte Josi med henne i måndags och det såg trevligt ut, igår red vi ut och "Plötsligt händer det".. spöregn

jag fryser fortfarande....och då hade jag ju redan ridit Helenas ponny i regn men ponny kräver viss ansträngning och jag var faktiskt torr igen när jag klev av.



Hittade en Karl-Johan igår och tänkte ha den till lunch, när jag skar i den visade sig att att andra hade haft samm tanke......äckliga kryp.


Letar efter svamp när vi rider men hittar mest skräp,  och eftersom det är Mc Donalds skräp och Red Bull burkar kan man ju inte ens skylla på bärplockarna utan detta är ju definitivt ett resultat av komunens finfina ungdomars uppfostran.Djävla pack!! Ja ursäkta men pga Orleys skada är jag ännu argare en vanligt. Och antar att det behövs lite "näring" så de orkar med att göra varandra på smällen och bryta sig in sommarstugor. Jag bara ogillar nedskräpningen som är följden av deras aktiviteter.För att inte tala om aktiviten själv......


Jah hade en kund igår och när jag tittade mig i spegeln senare såg jag att jag hade lerstänk ända upp under ögonbrynen......fint. Ett resultat av galopperna i skogen.......men lika bra att passa på när det regnat och marken är mjuk. Ändå vågar jag inte rida riktigt fort, är rädd om Tinus ben.


Idag ska vi till Bollnäs och träna, vi tar med Räkan för Tinus ska ju tävla i Gävle hela helgen. Ska försöka lista ut vem och hur jag ska anmäla till Hudiktävlingarna också.


I bilen lyser numera alla varningslampor som kan lysa, värsta julgransbelysningen........slutet är nära för den.






Ovido - Quiz & Flashcards