Alla inlägg den 29 september 2010

Av Lotta Odström - 29 september 2010 11:03

Gävleborgs Ridsportförbund har sänt ett mejl som jag besvarat enligt nedan.........ni som funderar.......det kommer mer..........men just nu är jag bara lättad över att det är ÖVER.




Mitt svar:

Ok............men återkommer till kärnfrågan.......när i helvete ska de få träna??? (ursäkta ordvalet men nu börjar man ju ledsna) Det är ju för att utvecklas som hoppryttare som tjejerna har sökt och en grundförutsättning måste väl vara att få träna på det som man vill bli bättre på.............hoppning är att hitta känslan för att rida vettigt på hinder, det finns inget annat sätt att nå fram. Träning på bommar och hinder i kombination med anpassat markarbete är det som gäller.


Det är ju” fint” att få en biljett till fredagens föreställning...........alla måste förstås ta ledigt från skolan, och  resan kostar ju...........


Jag brukar verkligen inte vara en sådan gnällspik och jag är van vid att ge järnet och jobbar mycket för ingenting.............men det här tar priset! Inte ens jag orkar med distriktets oförmåga att få till ngt vettigt för utvecklings teamets hopp ungdomar. Jag har själv otaliga gånger försökt få till det för tjejerna i teamet..........det är som att förhandla med en bergvägg.


Jag uppmanar alla i teamet att bojkotta avslutningen och visa ert missnöje!! Jag ber xxxxxxxxxxxxx att vidarebefordra detta mejl till medlemmarna i teamet och de ansvariga(finns dom) på distriktsnivå.


Mvh Lotta Odström

Ovido - Quiz & Flashcards