Alla inlägg den 15 september 2010

Av Lotta Odström - 15 september 2010 14:15

Jag vet inte vad som hände i dammsugar inlägget......jag skrev nytt stycke som sig bör men det publiserades som en "gröt"....jättelätt läst......försökte redigera men icke...


Bättre lycka nästa gång.

Av Lotta Odström - 15 september 2010 12:27

Jag har nu spenderat nästan en timme av min tid till att städa åt att leta efter dammsugaren....eller rättare sagt en del av den...den där långa mojängen längst fram...kan kanske heta sughuvud om det inte vore ett så äckligt namn..hmm.


Själva dammsugarkroppen låg i grovingången och eftersom Josi och jag varit till tippen i måndags kunde man faktiskt dammsuga grovingången..men jag hittade inte den delen som ska vara längst fram...spårlös. Funderade på vem som haft den sist...det var inte jag i allla fall...ja just ja, det var Luc! Han dammsög ju bilen för ett tag sedan, varför vet jag inte, den rullar ju knappt...men när den slutar rulla och man måste sitta i den 5 timmar innan man blir bärgad kan det ju förstås vara trevligt att ha det lite städat omkring sig.


Jag ringde Luc......men han hade inte en aning  och slingrade sig.....jag gick ett varv till runt huset med Luc i luren och i ett mycket bortglömt hörn där man har typ julpyntet.....där fanns del 2 av dammsugaren! Så nu har jag städat lite i alla fall, fortsättning följer. Luc har mixtrat lite med dammsugaren och den har återigen djävulska krafter, man sitter nästan fast i golven.


Har även haft en svettig stund framför datan, då jag ngt ofrivilligt lekt sekreterare åt Peter Eriksson och bokat en massa biljetter hit o dit...flyg, tåg. Fick inte ihop det med flyg hem, ringde och föreslog tåg(endast ett byte, restaurang ombord)- Du kan ju äta (inget svar), läsa eller så....sova du, kanske är helt slut..-Ja det kan man ju bli förstås, menade Peter och tyckte att det var ok med tåg.......lättnad =understatment of the universe.....

Försökte få Josis ganska färska kille att rycka in -Hej kan du flyga en snubbe åt mig från Malmö till Söderhamn? (lika bra att de vänjer sig vid att man är sam man är).....Ja det kan jag väl om du fixar ett plan........What?!

Jag vet inte varför det plötsligt har blivit en annan stil på texten?

Behövde ngt lösenord till bokningarna och fick ringa Luc, som mest undrade om det var jag som skulle betala resorna också, det fick mig att bli lite lagomt irriterad....då blev Luc lite tjurig för sist jag blev irriterad(milt uttryckt) slutade det med att Luc strök all min tvätt(det fanns dukar med från nyår 2009)......jag tror inte att han vill göra om det. Han har dock noterat attjag börjat "samla" i strykhögen igen.........det är nog bäst att jag återgår till städningen.

Sedan ska ju de fjolliga stona hanteras, den ena ska till Bollnäs och träna. Orley återvände till Alex igår, saknad av en del men inte av sin syster som han har retat till vansinne genom att spatsera ur sin box och gå förbi hennes, genom att alltid ha en massa mat kvar, genom att få mkt mer uppmärksamhet, använda HENNES utrustning,  osv....Tinus vill igentligen inte ha så värst mycket uppmärksamhet här hemma, men bara för den sakens skull behöver ju inte ngn annan få nåt extra....

Är väl ingen ide att dra ut på det längre......städa mera, here I come....bläää(när det är kväll syns inte skiten, då kan man ligga i badkaret och dricka vin i stället)......när jag tänker efter så är det snart mörkt jämt.....inget ont som inte har nåt gott med sig.

Ovido - Quiz & Flashcards