Alla inlägg den 8 september 2010

Av Lotta Odström - 8 september 2010 08:25

Igår tog jag ut Orley på en liten promenad, han ska ju skritta 2 x 20 minuter. Orley tog 2 kanske 3 steg i minuten, utom när vi skulle gå förbi ensilagebalar....då gick han inte alls.. och så här års finns det väldigt mycket ensilagebalar ute. Jag trodde jag skulle somna gående, så långsamt gick det. Hittade i alla fall 3 fina smörsoppar, men ingen här hemma utom jag vågade äta dem för Luc hade läst i tidningen om ngn som behövde en ny njure efter en svampmiddag.


Tinus fick vila, jag red Räkan som såg jättefin ut dagen innan med Josi men som kändes betydligt tråkigare. Började med den vänstra galoppen som brukar vara den sämsta eftersom man då har det tråkigaste benet(höger bak) på utsidan vilket ju innebär att det måste ta den längsta vägen........men när jag bytte till höger galopp kändes det jättestumt och kort och hon var svår att forma till höger...och ja, Ann, jag hade gjort mina förvända djävla slutor!! Kan ha varit träningsvärk...


I kväll hoppträning i Bollnäs för Josis del, men jag vill nog snart träna lite för egen del....får se om ngn av Bollnäskompisarna kan lockas hit snart för nån form av lågbudget träning!


Har pysslat lite med grupperna till Peter Eriksson, men inväntar ett besked om en ofrisk häst innan det är helt klart.


Det är sol ute.....:-)


Ovido - Quiz & Flashcards