Direktlänk till inlägg 22 september 2010

när gödselhögen är enda glädje källan.......då är det inte roligt

Av Lotta Odström - 22 september 2010 09:00

Vi har tävlat! Det var inte roligt! Det var om möjligt ännu mindre roligt än sist!


From the beginning.........Räkan var först ut i 115, felfri=omhoppning, Josi svänger tufft, den långa Räkan blir längre och längre......in i sista hindret, en kombination, stort in-Räkan lägger in ett extra språng, får med sig b-hindret, Josi ramlar av.........domaren dömer det som att Josi dök före mål, Josi låg på backen och sa att hon låg på mållinjen (4 fel i omhoppningen räckte till placering)........(jag borde kanske extraknäcka som sportreferator, det där lät ju riktigt spännande....det var det dock inte)


Nästa klass, 125, Josi startar med huvudvärk, Räkan hoppade fantastiskt på framridningen.......men knappt alls inne på banan(Josi?) ett stopp tidigt i klassen, travsteg till vattnet med ankorna....ett till stopp in i trekombibationen=ute..........Yeah!!


Nästa dag var det TInus tur, Josi chans till revanch. Första klassen 120, Tinus hoppar HUUUS på allt(vilket gör att hon landar närmre bakom hindrena och distanserna blir inte desamma), räcker inte fram på 5 i en linje till ett räcke(plan B, 6 språng hade varit förträffligt, men Josi hade ingen plan alls)....Tinus som idag av ngn anledning är försiktigheten själv tar inte av utan tvärnitar, varpå Josi flyger av IGEN...........Yeah!! Sedan efteranmäler hon till 130 men Tinus hoppar på samma sätt , men nu är hindren ännu större, Josi rider ett för mycket till kombinationen........ute........igen. Det är roligt att tävla......


Mörker följer, samt analyser och mera mörker.......igår regnade det, jag är pank, Evve kan inte ha Bubbel kvar, Orley är varm i sitt vänstra ben nu, jag retade upp mig på ngn och surade ner mig totalt.........mera mörker...katten har säkert spytt upp en råtta under min säng......mörker.....laga bilen istället för att köpa en annan.......mörker, kostar 30 000, mörker...........


Bara en grej fick mig att hoppa till av förtjusning.....igår kom Lars-Åke! Med stora traktorn och den stora dyngkärran <3...........min gödselstack mer eller mindre helt borta.....vagnen överfull, spillde säkert en del på vägen som annars mest trafikeras av andra bönder som bara spiller kodynga, för häst dynga är skit! Ha, jag håller med skit, skit , skit.


Det är nog dags för avgiftning nu.........men vad ska man avgiftas ifrån? Jag knarkar ju inte(än i alla fall, jag har inte råd) och jag är ju ingen alkis heller........


Som om det inte räckte med skit och mörker...valet! Nog för att jag har åsikter om styret och situationen här Söderhamn, men SD...NEVER!! Det skulle vara som att förnedra min egen "ras" att rösta på dem. Men massor av ungar har röstat på SD här, hur känner ni föräldrar till en sådan? Stolt eller? Min kompis Ann som har en myndig dotter som röstat och bor hemma -Om hon röstat på SD får hon inte bo kvar hemma.


Om föräldrar häromkring känner lika dant kommer det nog snart att finnas ett nytt typ av tältläger i Söderhamn, kanske på flygfältet i Mohed eller varför inte gamla F15(i Sandarne fanns det ju mest)......ett tältläger med utkastade SD kids.


Nu kom jag faktisk ihåg en annan ljusglimt i mörkret......Evve Bengtsson!! Helgens hjälte!! Felfri med Bubbs i 115 och 120. Enkelt, snyggt, prydligt. Och alltid lika behjälpsam och trevlig.En som ställer upp. GILLAS!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Odström - 7 mars 2012 08:22

 I bland känner jag att det vore lika bra att köpa en till häst så slipper jag lägga en massa energi på att kolla annonser och filmer både i Belgien och Sverige.........men vad ska jag med en till?? I måndags red jag bägge hästarna och var tvärslut p...

Av Lotta Odström - 22 februari 2012 08:24

Då var det kört!! Eller det går inte att köra alls...inte på 6:an i alla fall. Hela vintern har jag ryckt vilt i växelspaken, vevat runt och ibland lyckars få in den sjätte växeln på hästbussen.....jag har även dubbeltrampat för att få i den tredje.....

Av Lotta Odström - 2 februari 2012 08:52

Varmt välkomna till träningshelg med Peter Eriksson i Bollnäs Ridsällskaps stora ridhus. Grupp indelning lördag 11 Feb: 14.45-16.00 Erika J, Cilla T(Dino), Emma R, Felicia L, Emmelie S 16.00-17.15 Mattias H, Erika P, Camilla L, Caroline S, Madd...

Av Lotta Odström - 1 februari 2012 08:43

Under helgen har vi varit på träning i Högbo med Räkan, Helena Persson hade kurs för Gävleborgs utvecklingsteam i vilket Josi ingår. Det har varit väldigt roligt och bra med banhoppningsträning nu när säsongen snart drar igång. Räkan hoppade en 130 r...

Av Lotta Odström - 7 december 2011 12:41

Vinter, idag  den 7 December snöar det för första gången i år. Kan man hoppas på en mera måttlig vinter i år, med lagoma snömängder och temperaturer som det går att vistas i......   Det har varit stenhårt i backen några dagar och det enda som fun...

Ovido - Quiz & Flashcards