Alla inlägg den 10 november 2009

Av Lotta Odström - 10 november 2009 20:36

  

Min kompis Dany i Belgien tävlade flera av sina hästar i Moorsele förra helgen, den här har jag sett växa upp och den polade med Näsan, som den ganksa snabbt växte om. (näsan,han var ju bara 152 cm han). Ett sto, men man glömmer ju namnen och kommer ihåg stammen......den här hästens mamma var svart och e: Darco! Inte illa! Hon kom med ett föl vid sidan som avlivades innan han fyllt 1 år(det är HÅRD gallring). Jag minns inte vad som hände stomorsan.........är rädd för att hon också strök med på det ena eller det andra sättet.........Allt med röntgenanmärkningar som äventyrar de stoooooora pengarna försvinner, man vill inte sälja till lägre priser, har man ett rykte så har man.......jag känner rent spontant att jag är rätt så nöjd med att inte behöva ha det där så nära inpå längre........


På tal om anmärkningar, fast kanske i huvudet......läste om Eamon Hickey, kanske det vore något för Patienten, är lite sugen på att kolla upp det. Är troligen mer fel i huvudet på mig då än på Patienten. Men ja....den lilla munen som pekar nedåt, den glada uppsynen och tillgivenheten, den nöjda minen när man får får gå ut......suck!


Fuxflickan på bilden sägs vara mycket lovande i alla fall.......


Jag kom på en grej, jag har ätit spagetti och köttfärsås varje dag sedan söndag! Luc gjorde på söndagkväll, det fanns kvar så jag värmde upp till lunch igår, idag var Luc jättesugen på det som var kvar och kokade mer spagetti och så åt vi det till kvällsmat nyss! -Du kan ju mixa det som är kvar, ha i det i en liter vatten och låtsas att du äter Minnestronesoppa. Så har du ju lunch till imorgon!( sade Luc). Skitkul!........Jag vill ha ostron, hummer och liters, liters champagne, pate med rödlökssylt, oliver, pesto och tapas och skaldjursbuffe och marulk och gud vet allt jo belgisk choklad och pannkakor med mammas lingonsylt!!! Undrar om jag ska åka en sväng till Belgien och äta upp mig lite?


Åka ska i alla fall tonåringen, till Stockholm med ........jaja han ja.


Dags för soffan, i vilken jag kommer att somna så fort jag satt på TVn.

Av Lotta Odström - 10 november 2009 17:52

Här sitter man och småsurar, då Orley är på hoppträning och jag är här!!! Ridit Tinus och promenerat Räkan, Bubbel semestrar. Josi kom hem från skolan och avsade sig all stallaktivitet pga flunsa arm(följdsjukdom av vaccin) samt otroliga mängder läxor. Hmmm vad innebär det undrade jag, att du tänker sitta inne i husvärmen, plugga en timme eller så och när jag kommer in stelfrusen så hittar jag dig i vardagsrummet där du kollar på "Friends" eller någon annan djävla skit!! Va!! Nej, sade Josi lugnt, det innbär att jag har plugg till 20.00 Jaha ok då.


Hästarna gick in före 14.00 idag, har aldrig sett någon se så ämlig ut som lille Dogge. Han hukade bakom Pampes rumpa mot snön.Jag stod inte ut med att se dem hänga på grindarna, alla fick gå in..........


Hörde idag om en häst som fått magsår...........ta bort allt kraftfoder!! Och ge lusern i stället ev spetsat med linfröolja för extra energi!  Lusernet har ju ett energivärde på 10,5 men är ju betydligt skonsammare för hästen än motsvarande mängd kraftfoder. Linfröolja är den olja som lägger en skyddande gel i tarmarna, det är därför vi alltid använder just den.


Undrar hur det går för Orley, Alex ringer nog sedan och berättar.........


Jag har 2 sorters hundfoder hemma nu, Carrier Lamm & ris och Axess premium. Bra priser!


Luc tror att Räkan är dålig för att hon känner sig kränkt av att kallas Räkan. Hon heter Andersson i efternamn, alla våra hästar har efternamn hämtade bland nära o kära. Så heter tex Bubbel-Bubbel Svensson, Tinus- Tinus Frunck och Räkan -Räkan Andersson. Orley skulle förmodligen vilja kalla sig Idehäll............


Nu är det så mörkkt ute att det är dags att städa inne.........för man ser inte skiten.

Ovido - Quiz & Flashcards