Alla inlägg den 4 juli 2010

Av Lotta Odström - 4 juli 2010 15:53

Mamma har varit här med jordgubbar, det var snällt. Farmor från Belgien har tagit bort döda flugor ur fönstren, även det var uppskattat(någon är bra på att dra streck med flugpennan i fönstrena, men någon annan är tyvär dålig på att ta reda på dem).


Josi och jag har tillbringat det mesta av dagen på en kompis åker där vi tagit in hö. Jag luktar som en vargtass som varit död länge och jag har hö överallt. Men nu ska det ju bäras in bara det slutar regna och sedan ska man rida.............men sen SKA JAG BADA!!!!!!!!!!!!!


Vi gör vågen för Wååghen som vann derbyt i Orsa, något svalare där idag kan jag tro.


Vi var ju också på dressyrträning i Hudiksvall, anordnat av utvecklingsteamet. Man kan nog lugnt säga att jag tyckte till lite där............när det högdjutt diskuterades i mat kön om varandras insaster...........ett bottennapp i uppförande. Skamligt och långt under i alla fall min och Josis nivå.


Jag ska rida Räkan, Josi får ta de andra. Hoppas hovslagaren är frisk nästa vecka för det ser inte roligt ut på hovfronten.


Orley ska till Gävle igen.......förtränger det och en del annat utan att lyckas ngt vidare. Det märks att man är på dåligt humör så att säga. Och nu började det spöregna igen.............

Av Lotta Odström - 4 juli 2010 09:19

Fin väg är det till Orsa, 2 timmars naturupplevelse och airco som fungerar............äh ska man säga nåt om själva tävlingen också........skulle helst slippa men ok. 2 hinder rök i 115, hittade aldrig riktigt näst sista oxern, blev 6 språng framåt då till ett räcke som också föll. Bakbensfel på bägge.........men ja ganska bra förutom då den sista linjen.........fast 2 hinder ner.......hmmm.


120 A:0, nästa klass, Josi svängde djärvt där det gick............3 hinder ner! Och ett stopp, fast eftersom Josi sa -"ptroo" på det hindret var det väl inte så konstigt. Faktiskt oförtjänt mycket fel........stackars Josi, för hon rider inte alls så där dåligt att hon förtjänar summa 24 fel på 2 klasser. Ja jag tjurar! Och hör sen!


Om ni undrar så var det Räkan som var med till Orsa........den som vi köpte för att Josi skulle kunna rida 120 & 130...........ja jag surar ännu lite till! Och hör sen igen.


2 timmars naturupplevelse sett från andra sidan på vägen hem.........


Något som var roligt var Bubbels 110 med Evelina Bengtson, mycket prydligt och ridbart. Flätad och fin och iklädd sin släkting Kakans tävlingskläder.

Duktigt Evve!!


Kommer på att jag inte skrivit i bloggen om att  Bubbel flyttat till Bollnäs. Jag återkommer om det men för att göra det kort  kan vi konstatera att jag har för mycket hästar och Evve har för få.


http://www.youtube.com/watch?v=WDMGpd2f07g 

Bubbel och Evve i 40 graders värme...............


Ovido - Quiz & Flashcards