Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Lotta Odström - 19 juli 2010 09:44

Sommar, sol, liv...........Lucs mamma har varit på besök i nästan 3 veckor, hon är härlig, hon.........men i år betydligt äldre, lite långsammare, lite tröttare. Vemodigt, det börjar kännas som inte helt självklart att hon kan fortsätta komma till oss hur många gånger som helst. På lördag eller söndag kommer kompisar från Belgien och sedan i Augusti dyker Luc syster upp.


Josi har åkt till Stockholm och hälsar på en kompis/kille? Luc ringde nyss och frågade vad hon gjorde där, Josi svarar-Visar Räkan på youtube! Man har lyckats smitta av sig hästlivet på sin avkomma! Räkan har tävlat 110 (felfri o placerad) samt 120 (ett stopp o tidsfel). Hon rev i alla fall inte 5 hinder som förra gången i Orsa..........


Bubbel gjorde jättefin 110 runda med Evve och var felfri. I 120 gick luften ur, men lite mer styrka och det blir hur bra som helst.


Orley led av den dåliga framridningen och försökte hoppa så högt som möjligt för att inte behöva landa, spänd, vilket ledde till 2 ner tidigt i 130 varpå Alex klokt nog valde att utgå. I 120 var han ursnabb och hade vunnit(som vanligt) om det inte blivit ett missförstånd till sista hindret..........inte ens Orley kan hoppa hinder med sidan först.


Det är mysigt på Näset, men glad är jag att ingen av mina gick mer än en dag på den framhoppningen.


Östersund nästa...........


I Kuriren, Söderhamns tidning, läser jag om ngn som försökt skära sig själv med kniv för att han inte fått eget boende(asyl sökande) utan måste dela med andra. Jag kanske är korkad men jag fattar faktiskt ingenting?!? Hur kan dela med andra var så dramatiskt? Antar att man har upplevt betydligt värre än så för att ta sig till Sverige och söka asyl?


På radion hör jag att vården för sprutnarkomaner ska utredas.......finns det ens vård i Söderhamn? För vanligt folk? Hörde också att transexsuela måste få hjälp snabbare....så bra då!


I valrörelsen talar Mona Sahlin om vad de ska göra om de vinner valet, jag undrar varför de inte "gjort det förr" eftersom de faktiskt styrt landet under långa perioder?


Knäppskallar är ni allihopa!


http://www.youtube.com/watch?v=e9qS9zh8NlQ Räkans 120 Näset

Ovido - Quiz & Flashcards