Direktlänk till inlägg 4 juli 2010

Jag väntar på att det ska sluta regna så vi kan lasta ur hö.....

Av Lotta Odström - 4 juli 2010 15:53

Mamma har varit här med jordgubbar, det var snällt. Farmor från Belgien har tagit bort döda flugor ur fönstren, även det var uppskattat(någon är bra på att dra streck med flugpennan i fönstrena, men någon annan är tyvär dålig på att ta reda på dem).


Josi och jag har tillbringat det mesta av dagen på en kompis åker där vi tagit in hö. Jag luktar som en vargtass som varit död länge och jag har hö överallt. Men nu ska det ju bäras in bara det slutar regna och sedan ska man rida.............men sen SKA JAG BADA!!!!!!!!!!!!!


Vi gör vågen för Wååghen som vann derbyt i Orsa, något svalare där idag kan jag tro.


Vi var ju också på dressyrträning i Hudiksvall, anordnat av utvecklingsteamet. Man kan nog lugnt säga att jag tyckte till lite där............när det högdjutt diskuterades i mat kön om varandras insaster...........ett bottennapp i uppförande. Skamligt och långt under i alla fall min och Josis nivå.


Jag ska rida Räkan, Josi får ta de andra. Hoppas hovslagaren är frisk nästa vecka för det ser inte roligt ut på hovfronten.


Orley ska till Gävle igen.......förtränger det och en del annat utan att lyckas ngt vidare. Det märks att man är på dåligt humör så att säga. Och nu började det spöregna igen.............

 
 
Ingen bild

Elin m. Ziddan

4 juli 2010 23:21

Tro mig, det var lååångt under min nivå med!!......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Odström - 7 mars 2012 08:22

 I bland känner jag att det vore lika bra att köpa en till häst så slipper jag lägga en massa energi på att kolla annonser och filmer både i Belgien och Sverige.........men vad ska jag med en till?? I måndags red jag bägge hästarna och var tvärslut p...

Av Lotta Odström - 22 februari 2012 08:24

Då var det kört!! Eller det går inte att köra alls...inte på 6:an i alla fall. Hela vintern har jag ryckt vilt i växelspaken, vevat runt och ibland lyckars få in den sjätte växeln på hästbussen.....jag har även dubbeltrampat för att få i den tredje.....

Av Lotta Odström - 2 februari 2012 08:52

Varmt välkomna till träningshelg med Peter Eriksson i Bollnäs Ridsällskaps stora ridhus. Grupp indelning lördag 11 Feb: 14.45-16.00 Erika J, Cilla T(Dino), Emma R, Felicia L, Emmelie S 16.00-17.15 Mattias H, Erika P, Camilla L, Caroline S, Madd...

Av Lotta Odström - 1 februari 2012 08:43

Under helgen har vi varit på träning i Högbo med Räkan, Helena Persson hade kurs för Gävleborgs utvecklingsteam i vilket Josi ingår. Det har varit väldigt roligt och bra med banhoppningsträning nu när säsongen snart drar igång. Räkan hoppade en 130 r...

Av Lotta Odström - 7 december 2011 12:41

Vinter, idag  den 7 December snöar det för första gången i år. Kan man hoppas på en mera måttlig vinter i år, med lagoma snömängder och temperaturer som det går att vistas i......   Det har varit stenhårt i backen några dagar och det enda som fun...

Ovido - Quiz & Flashcards