Direktlänk till inlägg 20 november 2010

urra urra urra

Av Lotta Odström - 20 november 2010 14:30

De som tycker att hästar mår bäst av att vara ute typ heeela dagarna kan ju komma hit och ta sig ett snack med mina.........en efter en har jag lett in de skälvande djuren(2 täcken) och gett dem mat...inne... där..det...inte...snöar. Tinus the Frillan hatar att bli blöt och Orley är inte bättre. Hans polare Dogge har fått stå som en tapper liten soldat med den ngt större Orley hukandes bakom sig. Räkan har ju bara ett läge oavsett väder......huvudet rakt upp!!  Hon hade snö på sina gigantiska örontofsar.


Eftersom mina blir vinterskodda först på tisdag har dessa dagar inneburit ett ändlöst åkande fram o till baka till ridhuset. Frillan tränade i torsdags med gasen i botten, Josi undrade- Mamma, vad har den här ätit?


Räkan tränade hos Gabi i onsdags, det var väl ok. Även den är rätt så på hugget. Vilade igår och idag strejkar jag(Josi öppet hus på skolan, sedan pizza & bio med fina flickor dvs no time for riding today)..........imorgon får vi släpa in rubbet till ridhset annars exploderar de.........de är i rätt bra skick och inte så inne på att vila...........men ska nog planera in lite mer skrittrundor efter tisdagen...vinterskor som sagt.......3 stycken, stackars plånbok ):


Det har skett en del smärre förändringar......stjärnkontot -1, hygglosar -1, äcklosarna är de samma, pellejönsarna på FB blir fler o fler, homorist truppen + 1.

Vi har även lyckats bli av med ytterligare en pojkvän, vilket ingen sörjer det minsta, inte ens Rumpan.


På tal om Rumpan, så undrar hon i fall hon kanske kan få en julklapp i år......eftersom jag för första gången på många år INTE har köpt en häst. Annars har det ju varit det stående svaret-Julklapp!!?? Du har ju fått en häst!!


Igår tillbringade jag kvällen med att frysa in en hel halv liten älg(stackarn) och sedan hängde vi med Ann C från Bollnäs........fick ju höra en del kul saker och hade ju själv en del att komma med.........inget som man kan skriva här om dock, folk skulle få spader........idioter...


Jag har blivit aningens tåligare mot.....ni vet de små som katten ska äta upp.......i ridhuset i Bollnäs jagade/ drev jag ut en genom dörren, den fick springa 60 m och var helt slut, jag hoppas den dog direkt av ansträngningen.....håret reste sig bara lite i nacken när den ibland vände och sprang mot fel håll........mot mig. UHÄÄÄ!! För någon dag sedan låg det en död i stallet, thank you bloody katt from hell, eftersom jag var ensam  var jag tvungen att hitta på nåt själv, jag la den i skottkärran och lade skit över!! En värdig begravning för en......Jag hoppades att den var gravid när döden inträffade!!


Camilla, jag och Guggi kollade lite på lediga tider i ridhuset, ser rätt bra ut komm vi fram till. På söndag har Camilla och jag vår första träff med Söderhamns utvecklings grupp..........distriktets utvecklings grupp det sk teamet.......lämnar vi efter detta år. Jag har försökt att få fart på det men måste inse att jag inte lyckats.........bättre att lägga krutet på ngt annat, jag har ju ändå 2 klubbar, Bollnäs och SORF, det räcker. Och träningar har vi ju med tiden blivit ganska duktiga på att ordna..........uteboxar kommer vi att få på SORF och SHK bygger ju ett till ridhus......3 nya regionala hopptävlingar, kanske 4, Rengsjö? kommer att ordnas nästa år.........och SORF ska ha en regional ponnytävling ihop med Ringnäs, Högbo är i Elit ..........mycket kul på gång.


Vi ska bara överleva vintern först..........


Klockan är 15.00 och det mörknar redan...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Odström - 7 mars 2012 08:22

 I bland känner jag att det vore lika bra att köpa en till häst så slipper jag lägga en massa energi på att kolla annonser och filmer både i Belgien och Sverige.........men vad ska jag med en till?? I måndags red jag bägge hästarna och var tvärslut p...

Av Lotta Odström - 22 februari 2012 08:24

Då var det kört!! Eller det går inte att köra alls...inte på 6:an i alla fall. Hela vintern har jag ryckt vilt i växelspaken, vevat runt och ibland lyckars få in den sjätte växeln på hästbussen.....jag har även dubbeltrampat för att få i den tredje.....

Av Lotta Odström - 2 februari 2012 08:52

Varmt välkomna till träningshelg med Peter Eriksson i Bollnäs Ridsällskaps stora ridhus. Grupp indelning lördag 11 Feb: 14.45-16.00 Erika J, Cilla T(Dino), Emma R, Felicia L, Emmelie S 16.00-17.15 Mattias H, Erika P, Camilla L, Caroline S, Madd...

Av Lotta Odström - 1 februari 2012 08:43

Under helgen har vi varit på träning i Högbo med Räkan, Helena Persson hade kurs för Gävleborgs utvecklingsteam i vilket Josi ingår. Det har varit väldigt roligt och bra med banhoppningsträning nu när säsongen snart drar igång. Räkan hoppade en 130 r...

Av Lotta Odström - 7 december 2011 12:41

Vinter, idag  den 7 December snöar det för första gången i år. Kan man hoppas på en mera måttlig vinter i år, med lagoma snömängder och temperaturer som det går att vistas i......   Det har varit stenhårt i backen några dagar och det enda som fun...

Ovido - Quiz & Flashcards