Direktlänk till inlägg 16 november 2010

rumpan planerar........

Av Lotta Odström - 16 november 2010 09:01

Innan jag börjar måste jag nog förklara lite nya smeknamn.........Josi kallas "rumpan", vi vet inte riktigt varför, det är inte det att hon ser ut som en(fast hon har ju en, det har ju alla).........det har bara blivit så......just nu. Nu när hon varit i Skåne har Luc tex sagt -Har du hört nåt från Rumpan? Och igår - Rumpan är hemma igen!!! Det var dock viss dramatik innan Josi(hmm "rumpan" gör sig nog mindre bra i text, jag kanske kan bli anmäld för nåt eller uppringd av ytterligare ngn galning) kom i väg. Hon blev rejält sjuk! Hon har nog aldrig haft så hög feber och det blev hälsocentral i stället för skola, dit Josi hade begett sig i alla fall för att göra ett prov hon pluggat rätt mycket inför. Hon fick pencilin(stavas?) och det konstaterades halsfluss. Tack vare medicinen blev hon så pass bra att hon kunde ta sig till Skåne med tåg och flyg. Mormorn var veckans hjälte!! Tack!!


Nya planer har redan gjorts.......nyår i Åre, våren i Rom...........suckar högt jag som har haft minst sagt häcken full av djur som ska köras fram o tillbaka till ridhus medans Rumpan var ute på vift. Ett av djuren som skulle motioneras var Josis eget vidunder Räkan.........det blev lite väl spännande för mig...tur jag har en privat liten "deal" med Evve i Bollnäs just nu. Dit körde jag Räkan 2 ggr. Väldigt givande, jag fick en hel del "nya" verktyg att jobba med. När Evve försvinner till Tyskland får Hannah(alltså Åkerblom) och Annika Sjökvist ta över Josis markarbete.........vi har ju Alex i Gävle också men det är trots allt en bit längre att åka.....synd!!


Frillan har skött sig över förväntan( Frillan= Tinus, vi vet inte varför här heller), det ska bli jättespännande att följa den nästa år. Hon är kaxig, fräck och tycker själv att hon är en stjärna. Det är jättekul att rida henne, så mycket energi att det fräser om henne.


Orley är sig själv igen, snart får man väl börja hålla i sig. Han har bara gått i ridhuset, är ju inte vinterskodd än.........och även om han var det är det ju inte säkert att de hade gått att rida omkring på honom som man vill ändå.


Stor uppståndelse varje dag när Frillan och Orley ska gå förbi den lilla skogen på väg ner till hagen.....rådjur? räv? varg, björn eller älg? Igår hörde jag Orleys puls slå fast jag stog 3 meter framför honom, vilket motsvarade längden av grimskaftet  och min arm utsträckt till det dubbla.....


Orley får gå med ponnyn Dogge vissa dagar, då är det livat i hagen!! Bägge älskar att leka och Orley står ofta på bakbenen. En fördel för ponnyn är att Orley alltid är omgiven av en jädrans massa mat som han är ganska o intresserad av...det blir en hel del extra i magen för Dogge.



 
 
Ingen bild

en som vet

16 november 2010 11:44

penicillin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Odström - 7 mars 2012 08:22

 I bland känner jag att det vore lika bra att köpa en till häst så slipper jag lägga en massa energi på att kolla annonser och filmer både i Belgien och Sverige.........men vad ska jag med en till?? I måndags red jag bägge hästarna och var tvärslut p...

Av Lotta Odström - 22 februari 2012 08:24

Då var det kört!! Eller det går inte att köra alls...inte på 6:an i alla fall. Hela vintern har jag ryckt vilt i växelspaken, vevat runt och ibland lyckars få in den sjätte växeln på hästbussen.....jag har även dubbeltrampat för att få i den tredje.....

Av Lotta Odström - 2 februari 2012 08:52

Varmt välkomna till träningshelg med Peter Eriksson i Bollnäs Ridsällskaps stora ridhus. Grupp indelning lördag 11 Feb: 14.45-16.00 Erika J, Cilla T(Dino), Emma R, Felicia L, Emmelie S 16.00-17.15 Mattias H, Erika P, Camilla L, Caroline S, Madd...

Av Lotta Odström - 1 februari 2012 08:43

Under helgen har vi varit på träning i Högbo med Räkan, Helena Persson hade kurs för Gävleborgs utvecklingsteam i vilket Josi ingår. Det har varit väldigt roligt och bra med banhoppningsträning nu när säsongen snart drar igång. Räkan hoppade en 130 r...

Av Lotta Odström - 7 december 2011 12:41

Vinter, idag  den 7 December snöar det för första gången i år. Kan man hoppas på en mera måttlig vinter i år, med lagoma snömängder och temperaturer som det går att vistas i......   Det har varit stenhårt i backen några dagar och det enda som fun...

Ovido - Quiz & Flashcards