Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

En till mardröm.......

Av Lotta Odström - 14 oktober 2010 20:40

I går var jag sur på Luc när jag gick och la mig och han var sur på mig. Mitt humör hade som vanligt mest att göra med hästar som inte mår som dem ska, springer som dem ska, hoppar som dem ska.........och ungefär det samma kan man nog säga gäller den stackars tonåringen (ska bli spännande och se hur hon kommer att uppfostra sina barn när hon har haft mig som förebild...hmmmmmmmmm) en mer onormal mamma finns nog inte i hela Hälsingland. Lucs humör är givetvis en reaktion på ovan nämda......


But any way när jag somnade surt och argt medans jag funderade på världens orättvisor, de som drabbar mig(fullblods egoist).....drömde jag att jag åkte bort och när jag kom hem hade  Luc passat på att skaffa HUND!!! Jag vill inte ha hund!! Jag är redan ute hela dagarna, jag är skitseg på morgonen......tänk att behöva gå ut och gå alla tider på dygnet och speciellt på morgonen, plocka bajs i plastpåsar och känna lukten av blöt hund och titta på hur de dreglar!! (innan jag blir bombhotad av ngn galning med hund vill jag säga att jag visst tycker om hundar, andras hundar tex...som jag inte behöver ta hand om).


Och som om inte det räckte hade Luc (i drömmem) skaffat två kattungar och två pingviner!!! Vad får man allt ifrån!! Innan jag vaknade hade jag fått Luc och Josi(som förstås stod på Lucs sida i drömmen) att avstå i alla fall från hunden och pingvinerna.


Här hemma är det vardags tristess..man kan välja på att mocka först åt ponnyerna eller åt de stora, man kan mocka i kärra eller säck, man kan hälla upp mat innan man mockar eller efter eller mellan ponny mockning och stor häst mockning..........mer variation än så bjuder inte livet i stallet på just nu.....spännande eller hur.


Orley är hemma, tävlingarna är slut för i år...förutom en dag i Hamre. I dag har det stormat och Orley har stått och stirrat med fasa på allt som rört sig. Stona är kaxiga, Räkan, den mesiga, hysteriska fillifjonkan har fått mycket självförtroende och låter inte Tinus bestämma längre........vilket retar Tinus till vansinne!! Tinus avreagerar sig lite lagomt på mig och har diva fasoner, ikväll när jag skulle mocka låg hon ner och åt sitt hö samtidigt som hon tittade ut genom sitt fönster, hon behagade inte resa på sig så jag fick mocka runt henne. En gång när vi red ut, det var väl ngn vecka sedan hoppade hon på Räkan och bet henne i rumpan, och Räkan som har blivit morsk svarade med att kicka till Tinus som då hoppade ner i ett dike..........med mig på!


Såg ett program på TV om heltäckande slöjor.........kan vara en lösning om man är pank, det tydligen ett billigt plagg. Man skulle kunna ha 2 stycken. Jag tycker de ser lustiga ut, speciellt om de är många.........lite grand som "Hattifnattarna" i Mumintrollet men svarta då. Man kan nog inte ha vita heltäckande slöjor eftersom man då skulle kunna tros vara en Klu Klux Klan.......och dom djävlarna hoppas jag är utrotade sen länge.......


På tal om utrotning så fick jag idag en räkning från Anticimex(jag fick sjuttioelva andra räkningar också, tur att det snart är helg för då kommer ju inte posten) och måste komma ihåg att ringa dem.........det sägs ju att det är mycket möss i år. Och får vi in ngn av dem i huset så måste jag faktiskt sova i hästbussen.


En tävling kvar för Räkans del, Timrå v.44...........Tinus har nog tävlat klart för i år, kanske tar henne till Hamre på fredagen v.44, det är ju lov.


Höst.......snart vinter, hur är det möjligt!? Vart tar tiden vägen? Stämmer det att det går fortare och fortare ju äldre man blir?


Tar mitt glas och går mot badrummet, tonåringen måste jagas bort ur mitt badkar. Bada, dricka vin, sova.....slut för idag.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Odström - 7 mars 2012 08:22

 I bland känner jag att det vore lika bra att köpa en till häst så slipper jag lägga en massa energi på att kolla annonser och filmer både i Belgien och Sverige.........men vad ska jag med en till?? I måndags red jag bägge hästarna och var tvärslut p...

Av Lotta Odström - 22 februari 2012 08:24

Då var det kört!! Eller det går inte att köra alls...inte på 6:an i alla fall. Hela vintern har jag ryckt vilt i växelspaken, vevat runt och ibland lyckars få in den sjätte växeln på hästbussen.....jag har även dubbeltrampat för att få i den tredje.....

Av Lotta Odström - 2 februari 2012 08:52

Varmt välkomna till träningshelg med Peter Eriksson i Bollnäs Ridsällskaps stora ridhus. Grupp indelning lördag 11 Feb: 14.45-16.00 Erika J, Cilla T(Dino), Emma R, Felicia L, Emmelie S 16.00-17.15 Mattias H, Erika P, Camilla L, Caroline S, Madd...

Av Lotta Odström - 1 februari 2012 08:43

Under helgen har vi varit på träning i Högbo med Räkan, Helena Persson hade kurs för Gävleborgs utvecklingsteam i vilket Josi ingår. Det har varit väldigt roligt och bra med banhoppningsträning nu när säsongen snart drar igång. Räkan hoppade en 130 r...

Av Lotta Odström - 7 december 2011 12:41

Vinter, idag  den 7 December snöar det för första gången i år. Kan man hoppas på en mera måttlig vinter i år, med lagoma snömängder och temperaturer som det går att vistas i......   Det har varit stenhårt i backen några dagar och det enda som fun...

Ovido - Quiz & Flashcards