Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Funktionär/förälder rapporterar

Av Lotta Odström - 30 augusti 2010 08:57



Josi red Räkan i 110 klasserna på SORF, vilket gav en placering i 110 bed A:1a...petade sista hindret i om hoppningen annars vinst! Klassen innan var också bra, men då tappade Josi bort vägen lite och sedan rev de nåt, jag kommer inte i håg vart. Jag var för en gång skull rätt nöjd med Räkan, den hoppade rena, jämna språng, var väldigt mycket "med på noterna" och äntligen såg hon lite starkare ut. En gammal ryttarkompis till mig kom fram efteråt och berömde Josi för att hon ridit så prydligt. Då blev man glad. Annars fanns det ju som vanligt variationner på det temat, en del låter också.....usch! Josi lät också en del i början av sin ryttarbana, men det fick man ju ta ur henne. Josi hade ju igentligen hästar som var för "känsliga" för en junior/amatör...........ibland blev det stopp och då trillade Josi av.......då lät hon väldigt mycket...typ Aj, just där jag REDAN hade ont. Sedan lärde hon sig sitta kvar när de stannade, men hon blev rädd och yalde saker som "Herregud" och OjOjOj.........jaja nuförtiden är hon inte det minsta rädd...Och hon har slutat låta. Mycket trevligt!


 Vi stod på banan de 2 första klasserna och jag var sedan kvar och plockade undan, Luc o Josi åkte hem med hästen. Jag tycker det är kul att stå på banan, det är en självklarhet att hjälpa till. Vi var ju inte där på lördagen men jag antar att alla SORFARE som var på plats igår men inte gjorde ett skit gav järnet under lördagen och det var ju förstås därför ni satt på era rövar igår eller hängde lite lojt runt banan. Och ni som drog hem när det var klart var naturligtvis med och plocakde fran allt eftersom ni tyckte att ni inte behövdes igår när vi plockade bort.


Hannah Åkerblom gjorde fina rundor som vanligt, min blogg o annat polare Malin har äntligen en frisk häst och kan vara med. Min andra lika polare Bellas unghäst hoppar bäst i världen men inte i går...dagens kämparunda stog Josis träningskompis Emma Jonhans för. Hoppas vi kan ordna regionala tävlingar nästa vår! Vår ute bana är ju bättre nu, vi har en egen banbyggare(som byggde bra tycker jag) ...det borde väl gå!!


Här hemma är Tinus "från vettet"...........jag ramlade nästan av i går och då red jag bra på ridbanan....är fundersam???? Även Räkan levde om igår i hagen och då hade hon ju ändå hoppat fler banor! Det nya fodret är helt klart jättebra för henne, härligt. Till och med ponnyerna, vars liv går ut på att äta, var på hugget igår och jag hade fullt sjå att få in bägge samtidigt. Katten satt på en staketstolpe och sköt rygg när vi gick förbi, den såg ut som nåt ur en Steven King film och det tyckte ponnyn Dogge(som ju är mycket ängslig av sig) också.


På tal om katten så fick jag sparka den ur sängen i morse då jag väcktes av att den satt där och hulkade...så där som katter gör när de mår illa...och jag vet ju vad den åt igår.........vet inte vart den tog vägen med sitt illamående..hmmm...jag har 5 besökare i mitt hus, det är Josis klle och 4 till, de ska flyga uppåt och har mellanlandat här, planen står på F15 eller vad det heter nu förtiden.......undrar om man ska varna dem att de kan ligga en uppkräkt.....någonstans i huset? Se upp vart ni går, ni kan få en.....mellan era tår!


Vi har varit 2 dagar i Gävle med den hysteriska Tinus, hos Alex Idehäll, det var mycket bra träning! Dock ställde vi till det lite genom att prova lite andra bett, babypelhamet ville Tina inte ha alls.......flippanbettet hade hon nog velat ha men tyckte inte att Josi riktigt kunde hantera det....det blir nog ett bra bett så småningom...inte nu. Tinus var mycket upprörd över att ha nya mojänger i munnen!! Mon dieu!


Fredagkväll blev vi bjudna på mat hos Yvonne, Monne(stavning?) hade lagat mat, oh vad gott det var! Vi drack en flaska rose också, nice!


Rapport om min nya roll som arrangör av hoppträningar åt distriktet(utvecklingsteamet) kommer inom kort...hmmm.........det var något mer också men det har jag glömt?




  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Odström - 7 mars 2012 08:22

 I bland känner jag att det vore lika bra att köpa en till häst så slipper jag lägga en massa energi på att kolla annonser och filmer både i Belgien och Sverige.........men vad ska jag med en till?? I måndags red jag bägge hästarna och var tvärslut p...

Av Lotta Odström - 22 februari 2012 08:24

Då var det kört!! Eller det går inte att köra alls...inte på 6:an i alla fall. Hela vintern har jag ryckt vilt i växelspaken, vevat runt och ibland lyckars få in den sjätte växeln på hästbussen.....jag har även dubbeltrampat för att få i den tredje.....

Av Lotta Odström - 2 februari 2012 08:52

Varmt välkomna till träningshelg med Peter Eriksson i Bollnäs Ridsällskaps stora ridhus. Grupp indelning lördag 11 Feb: 14.45-16.00 Erika J, Cilla T(Dino), Emma R, Felicia L, Emmelie S 16.00-17.15 Mattias H, Erika P, Camilla L, Caroline S, Madd...

Av Lotta Odström - 1 februari 2012 08:43

Under helgen har vi varit på träning i Högbo med Räkan, Helena Persson hade kurs för Gävleborgs utvecklingsteam i vilket Josi ingår. Det har varit väldigt roligt och bra med banhoppningsträning nu när säsongen snart drar igång. Räkan hoppade en 130 r...

Av Lotta Odström - 7 december 2011 12:41

Vinter, idag  den 7 December snöar det för första gången i år. Kan man hoppas på en mera måttlig vinter i år, med lagoma snömängder och temperaturer som det går att vistas i......   Det har varit stenhårt i backen några dagar och det enda som fun...

Ovido - Quiz & Flashcards