Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

19/8 2010

Av Lotta Odström - 19 augusti 2010 07:24

Det här med att tonåringen har en kille som bor långt borta tycker ju jag är bra. Bor man i Stockholm och pluggar i Skåne så kan man ju inte sitta utanför och rusa motorn i ngn gammal ful bil stup i kvarten, man kan förstås inte heller bara komma gåendes in och fråga -Vart är min lilla älskling då? !!!!!! Obs denne knackade inte ens på dörren Obs denne ville man strypa!!!!!


Men säg den glädje som varar, komplikationer uppstår.....det pratas om en fest....i oktober...i Skåne!!! Och vad finns det i Skåne förutom riktiga rasister, vildsvin, hästskojare och en av moster donerad tavla?? Jo en flygskola full av killar och kanske tjejer, vad vet jag(i Top Gun var det en tjej med, hon var korkad och slängde med håret och blev kär i Tom Cruise, bara en sån grej) och där ska det festas...i Oktober... i Skåne....Suckar och vänder ut och in på plånboken, oj då tomt...vilken nyhet!


Bengt, hovslagaren var här igår, jag hade inte ens kollat hur länge det var sedan sist, av döma av hur det såg ut hade jag gissat på 9 veckor vilket jag i sådana fall tyckt varit ytterst pinsamt....det hade gått precis 6 veckor!! Räkan fick vila, hon har ju kört hårt, jag longerade Tinus så att hon skulle få vila ryggen, men hon spänner inte riktigt av i ryggen och hon travar som en symaskin...när hon inte har all fyra i luften, jag såg magen flera gånger!! Ska rida henne idag.


Har inte börjat på boken än, det samma gäller städning, matlagning, strykning av kläder för att inte tala om tvättning av desamma.....börjar med stallet i vanlig ordning sen får vi se vad man hinner/orkar/har lust med/borde göra...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Odström - 7 mars 2012 08:22

 I bland känner jag att det vore lika bra att köpa en till häst så slipper jag lägga en massa energi på att kolla annonser och filmer både i Belgien och Sverige.........men vad ska jag med en till?? I måndags red jag bägge hästarna och var tvärslut p...

Av Lotta Odström - 22 februari 2012 08:24

Då var det kört!! Eller det går inte att köra alls...inte på 6:an i alla fall. Hela vintern har jag ryckt vilt i växelspaken, vevat runt och ibland lyckars få in den sjätte växeln på hästbussen.....jag har även dubbeltrampat för att få i den tredje.....

Av Lotta Odström - 2 februari 2012 08:52

Varmt välkomna till träningshelg med Peter Eriksson i Bollnäs Ridsällskaps stora ridhus. Grupp indelning lördag 11 Feb: 14.45-16.00 Erika J, Cilla T(Dino), Emma R, Felicia L, Emmelie S 16.00-17.15 Mattias H, Erika P, Camilla L, Caroline S, Madd...

Av Lotta Odström - 1 februari 2012 08:43

Under helgen har vi varit på träning i Högbo med Räkan, Helena Persson hade kurs för Gävleborgs utvecklingsteam i vilket Josi ingår. Det har varit väldigt roligt och bra med banhoppningsträning nu när säsongen snart drar igång. Räkan hoppade en 130 r...

Av Lotta Odström - 7 december 2011 12:41

Vinter, idag  den 7 December snöar det för första gången i år. Kan man hoppas på en mera måttlig vinter i år, med lagoma snömängder och temperaturer som det går att vistas i......   Det har varit stenhårt i backen några dagar och det enda som fun...

Ovido - Quiz & Flashcards