Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

Bloggtorkan går mot sitt slut, liksom sommaren

Av Lotta Odström - 18 augusti 2010 08:19

När jag låg vaken i natt visste jag precis vad jag skulle skriva men nu är det borta....måste kanske börja blogga på natten? Medans jag låg där och vred mig fick någon tag i min fot, tur jag var tillräckligt vaken för att fatta att det var katten....kunde blivit livat annars, speciellt för djuret.


Grejen är den att det händer sånt i ens liv som är viktigare/värre än gnäll om hästar som hoppar eller ej, pengar som är slut, tonårigar som vaknar för sent eller inte alls.............och då blir det skrivkramp. Har bestämt mig för att skriva en bok om just den här fasen istället för att blogga om det.


Jag har ju också efter att ha snokat runt anonymt under någon annans namn, hoppat in på facebook........usch vilken tid det tar. Jag stör mig på att alla är så snälla, översnälla...det är gull och kram och du är bäst nej du är bäst ja men du är bästaste bäst, det är finast och finaste fina och fin fina. Om ngn är dum i huvudet i verkliga livet så är den det förmodligen på facebook också, eller??? Men det är ju på vissa sätt ett bra forum, man når ju ut med en del...



Läste för några veckor sedan om en asylsöaknde som ville skära i sig själv och helst andra också för att han fick dela rum och inte fick, FICK!!! ett eget boende. Man kan tycka att om man nu lyckats fly från någonstans där det är så hemskt att man måste fly....är då inte detta ett djävligt litet problem?


Vi har flängt runt hela sommaren med hästar på tävlingar och träningar, Tinus har gått sin första 130, Räkan, det skrället, har varit fefri i 120...och Orley har nästan gjort mig rik...........2:a 140 i Sundvall (första pris var 10 000 kronor) 6:a i 140 I Östersund(första pris var 15 000 kronor och Orley var den bästa hästen men med den minsta turen, eller ska vi säga just i det avgörande momentet den bästa hästen med den för stunden minsta hjärnan) ....och gud vad jag hade behövt dem där pengarna!! Men en annan är ju aldrig bitter!!! (dagens osanning)


Sedan skulle ju Orley som var i stor form placera sig i 145 i Tierp och sedan få springa Elit tävling...............men då blev han sjuk och kom inte till start, men vad gjorde väl det det var ju varmt och mysigt  Tierp i alla fall(dagens osanning nr 2).


Tinus är anmäld 130 igen i Gävle och får inte tävla förän dess, Räkan ska hoppa på "cementen" i Högbo, Orley som inte får gå där ska till Sala, Räkan ska sedan kanse gå 110 klasserna i Söderhamn, kan ju jag hjälpa till på banan.


Lotta Björe träning torsdag-fredag, gabiträning nästa onsdag, träning utvteam nästa fred-lörd m.m.............osv


Josi har en ny kille, bor i Stockholm pluggar i Skåne....Josi har varit till Stockholm 2 ggr, han har varit här en gång.............denne har inte de vanliga attributen bestående av kepan bak o fram, oljefläckade jeans, en ful volvo 740 som man ligger under och förmodligen även i (fy faen hemska tanke)....han är dock 8 år äldre vilket genast fick mig att göra om Ebba Gröns gamla dänga " Det blir 800 hundra grader" till "8 år för gammal".............men han verkar trevlig och har man läst min blogg så vet man att detta äro stora ord. Men se upp!! Man vet aldrig!! -Tänk om han är en sån som verkar helt normal och sedan visar sig vara helt psycho sådär, sa jag igår till Luc.-Hurdå sådär, svarade Luc. -Sådär som på TV, sa jag.....Starka argument!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Odström - 7 mars 2012 08:22

 I bland känner jag att det vore lika bra att köpa en till häst så slipper jag lägga en massa energi på att kolla annonser och filmer både i Belgien och Sverige.........men vad ska jag med en till?? I måndags red jag bägge hästarna och var tvärslut p...

Av Lotta Odström - 22 februari 2012 08:24

Då var det kört!! Eller det går inte att köra alls...inte på 6:an i alla fall. Hela vintern har jag ryckt vilt i växelspaken, vevat runt och ibland lyckars få in den sjätte växeln på hästbussen.....jag har även dubbeltrampat för att få i den tredje.....

Av Lotta Odström - 2 februari 2012 08:52

Varmt välkomna till träningshelg med Peter Eriksson i Bollnäs Ridsällskaps stora ridhus. Grupp indelning lördag 11 Feb: 14.45-16.00 Erika J, Cilla T(Dino), Emma R, Felicia L, Emmelie S 16.00-17.15 Mattias H, Erika P, Camilla L, Caroline S, Madd...

Av Lotta Odström - 1 februari 2012 08:43

Under helgen har vi varit på träning i Högbo med Räkan, Helena Persson hade kurs för Gävleborgs utvecklingsteam i vilket Josi ingår. Det har varit väldigt roligt och bra med banhoppningsträning nu när säsongen snart drar igång. Räkan hoppade en 130 r...

Av Lotta Odström - 7 december 2011 12:41

Vinter, idag  den 7 December snöar det för första gången i år. Kan man hoppas på en mera måttlig vinter i år, med lagoma snömängder och temperaturer som det går att vistas i......   Det har varit stenhårt i backen några dagar och det enda som fun...

Ovido - Quiz & Flashcards