Direktlänk till inlägg 7 augusti 2010

Bloggtorka råder....

Av Lotta Odström - 7 augusti 2010 14:18

Hela sommaren har vi haft främmande, Lucs mamma 3 veckor, polare från Belgien 1 vecka och på tisdag Lucs syster med familj. Därimellan har det varit det vanliga bussåkandet med hästar och tonåring, allt från Östersund i norr till Karlstad i söder. I Östersund vann Orley som vanligt NÄSTAN!! 15 000 kronor hade kunnat vara våra.........dystert. De där pengarna hade man behövt. Bara 2 felfria i den 140 klassen och Orley var ju en av dem. Den andra hade inte alls lika fin höjd i sina språng. Men knappast någon tur i omhoppningen dit även 4 felarna tog sig och Orley slutade som 4:a. I och för sig ingen dålig placering..........av bara farten passade Orley på att nästan vinna en 130 i klass........2:a.


Tinus hade en del nedslag men var felfri och placerad i en 120 klass. Josi gjorde sin första 130 start på en svår bana som bla innehöll kombination trippelbarr in och räcke ut. Rev några hinder men det var små fel, klart godkänt.


Det var Josis första meeting och hon var jätteduktig och tog hand om sin häst själv, broddade m.m Kanske låter som en självklarhet men det kan jag tala om att det är det inte. En del överåriga "kids" fixar inget själv. Good luck i vuxenlivet. Jag bodde i bussen och Josi tältade med en kompis.......det var 5 grader när vi kom fram och det blåste som bara den. På kvällarna grillade vi och hängde runt bland andra likasinnade. De flesta är trevliga men en del är inte klok!!


I Karlstad var det mindre roligt, ända jag har att säga om det är att det var kul att se något annat än E4 och på ett ställe hittade jag diesel som var billigare än i Söderhamn. Och i ett dike vid framridningen plockade jag kantareller.En häst som vi INTE köpte vann en internationell 135 därnere........inget bitter jo visst!! Skitdyr tävling, inte värd att åka till igentligen. Josis klasser flyttades inomhus för banorna höll inte pga av regnet, eller en del banor höll men där gick då andra klasser. De måste nog bestämma där vad de vill göra, känns som löjligt att klämma in allt från 110 till interntionell 2 stjärnig på samma meeting. Josis 120 klass kostade 300!


Räkna ska tävla nästa helg i Tierp. Hoppas den gör nåt vettigt i 120 klasserna!!!


Bubbel och Evve har tävlat och av flera stycken har jag fått höra att det ser mkt bra ut. Härligt!! Hoppas kunna kolla på ngn träning snart igen.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Odström - 7 mars 2012 08:22

 I bland känner jag att det vore lika bra att köpa en till häst så slipper jag lägga en massa energi på att kolla annonser och filmer både i Belgien och Sverige.........men vad ska jag med en till?? I måndags red jag bägge hästarna och var tvärslut p...

Av Lotta Odström - 22 februari 2012 08:24

Då var det kört!! Eller det går inte att köra alls...inte på 6:an i alla fall. Hela vintern har jag ryckt vilt i växelspaken, vevat runt och ibland lyckars få in den sjätte växeln på hästbussen.....jag har även dubbeltrampat för att få i den tredje.....

Av Lotta Odström - 2 februari 2012 08:52

Varmt välkomna till träningshelg med Peter Eriksson i Bollnäs Ridsällskaps stora ridhus. Grupp indelning lördag 11 Feb: 14.45-16.00 Erika J, Cilla T(Dino), Emma R, Felicia L, Emmelie S 16.00-17.15 Mattias H, Erika P, Camilla L, Caroline S, Madd...

Av Lotta Odström - 1 februari 2012 08:43

Under helgen har vi varit på träning i Högbo med Räkan, Helena Persson hade kurs för Gävleborgs utvecklingsteam i vilket Josi ingår. Det har varit väldigt roligt och bra med banhoppningsträning nu när säsongen snart drar igång. Räkan hoppade en 130 r...

Av Lotta Odström - 7 december 2011 12:41

Vinter, idag  den 7 December snöar det för första gången i år. Kan man hoppas på en mera måttlig vinter i år, med lagoma snömängder och temperaturer som det går att vistas i......   Det har varit stenhårt i backen några dagar och det enda som fun...

Ovido - Quiz & Flashcards